5 boldogságfokozó gyakorlat Kiemelt

A hideg, sötét téli napok miatt akár tartósan is romolhat közérzetünk. Legyőzésére megosztunk Veled pár egyszerű gyakorlatot, amik segítségével növelheted boldogságszintedet.

Ahogy a világ kisebbé válik az internetnek és a technikai fejlődéseknek köszönhetően, az embereknek egyre nagyobb igényük és lehetőségük van a testi- és lelki kiegyensúlyozottság elérésére.
Napjainkban mind több hangsúlyt fektetünk testünk egészségére, így a táplálkozásra és a testmozgásra, emellett pedig megpróbálunk lelki teljességünknek is egyre nagyobb figyelmet szentelni.

De mi a boldogság titka?

Ezt szinte örök kérdésnek tekinthetjük, hiszen mindenki törekszik a boldogságra, de még a filozófusok is alig tudják meghatározni, hogy egyáltalán mit is jelent maga a szó.
Abban egyetérthetünk, hogy a boldogság az életünkkel való elégedettséget takarja. Ha boldogok vagyunk, elfelejtjük kudarcainkat, konfliktusainkat, megpróbáltatásainkat, és sokkal inkább a pozitív dolgokra koncentrálunk.
Valószínűleg nincs is olyan ember, aki mindig boldog, vagy legalábbis nagyon ritka az, aki bármikor képes nevetni. Hiszen, ha nem figyelünk oda, könnyen elveszhetünk a szürke hétköznapok sodrában és a negatív érzések hajlamosak átvenni az uralmat közérzetünk felett.

Most bemutatunk pár egyszerű, pozitív pszichológiai gyakorlatot, amelyek igazán kevés erőfeszítést igényelnek, mégis javíthatnak a közérzeteden. Annyi a dolgod, hogy kiválasztasz egy gyakorlatot, amit egy héten keresztül, naponta egyszer véghezviszel:

Három jó dolog: Írj le naponta három jó dolgot, ami megtörtént Veled, és magyarázd is meg, hogy miért valósulhattak meg!

Számold a kedvességeket: Jegyezd meg a kedves dolgokat, amiket a nap folyamán megtettél, majd a este összegezd és írd le őket!

Az idő ajándéka: Ajándékozz meg három különböző embert az időddel a hét folyamán! Ezt megteheted akár egy beszélgetés, akár a házimunkában való segítség, vagy egy magányos emberrel való közös étkezés útján is.
A lényeg, hogy az előre betervezett programjaidon kívül kerüljön sor ezekre az időtöltésekre.

Hálát kifejező levél: Írj levelet egy olyan személynek, aki pozitív hatást gyakorolt Rád, akinek sokat köszönhetsz! (Ha szeretnéd, akár át is adhatod a leveled az illetőnek, de azért nem árt, ha felméred a kézbesítés előnyeit és hátrányait.)

Ahol egy ajtó bezárul, ott kinyílik egy másik: Egy héten keresztül, minden nap írj le egy olyan eseményt a saját életedből, amikor egy negatív eseménynek olyan pozitív kimenetele lett, amire nem számítottál!
Ha nem szívesen vetnél hasonló gondolatokat papírra, akkor kérj meg egy Hozzád közel álló személyt, hogy minden nap megbeszélhesd vele a tapasztalataidat.

Egy héten keresztül végezd el az általad kiválasztott gyakorlatot, majd figyeld meg, milyen hatást gyakorolt a hangulatodra!

Te mivel szoktad feldobni a napodat?

4 hozzászólás

  • Hozzászólás hivatkozás Cytty 2013. január 07. Írta: Cytty

    Tejességünknek? :)

  • Hozzászólás hivatkozás Administrator 2013. január 07. Írta:

    Jogos, javítottam :)

  • Hozzászólás hivatkozás andi 2013. január 07. Írta: andi

    inspiráló. még több ilyen - vagyis hasonló cikket örömmel olvasnék :)

  • Hozzászólás hivatkozás Rita 2013. január 15. Írta: Rita

    Én boldog vagyok :) Nekem elég csak arra gondolnom, hogy az én problémáim mindig semmisek a komoly betegekkel, hajléktalanokkal, szegényekkel szemben. Az persze nem tesz boldggá, hogy mások szenvednek, de máris rávilágít, hogy sokkal nagyobb gondjaik vannak másoknak, mint nekem.

Új hozzászólás

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező. A HTML kódok használata nem engedélyezett.