Eddz akkor is, ha meleg van!

Az edzés szerelmesei a hőségben sem adják fel a mozgást, vannak olyan sportok, melyeket kifejezetten nyáron lehet űzni. Most azt is megmutatjuk, mi mindenre kell ügyelned a kánikulában!

Időpont és helyszín kiválasztása

A nyári hőségben nagyon fontos, hogy melyik napszakban, és hol edzel. Ha az otthoni tornát részesíted előnyben, és nincsen időhöz kötve, mikor szükséges mozognod, akkor a legjobb, ha a kora reggeli, vagy a késő esti időpontot választod, hacsak nincs egy légkondicionált szobád.
Praktikus lehet, ha a nyári időszakban edzőterembe jársz sportolni, hiszen a termek többsége légkondicionált, így megfelelő környezetet nyújt az edzéshez.
Amennyiben a futást részesíted előnyben, akkor se indulj neki délben vagy kora délután a tervezett távnak, legjobb, ha ezt is korán reggel, vagy késő este végzed.
Ha olyan csapat sportokat űzöl, ahol nem te választod meg az időpontot, akkor nem tehetsz mást, minthogy ügyelsz a megfelelő öltözetre, a folyadékpótlásra, és (szabadtéri edzés esetén) az UV sugarak elleni védekezésre.

Folyadékpótlás

Az előbb említettem, hogy oda kell figyelni a megfelelő folyadékpótlásra. Ha nincs hőség, mozgás közben akkor is nagyon fontos a kellő mennyiségű folyadékbevitel, nyáron pedig erre fokozottan ügyelni kell. A szervezetet külön-külön is megterheli a meleg és a sportolás, nemhogy együtt. Ilyen esetekben sokkal több folyadékra és odafigyelésre van szüksége, mint máskor.
Ha teheted, fogyassz sportitalokat, melyek bőségesen tartalmaznak olyan ásványi anyagokat és nyomelemeket, amik a szervezetből távoznak a mozgás során. Ilyen a kálium, magnézium, kalcium és a cink, de a B1-, B2- és B6- vitamin is.
Az intenzív sportolás során nem mindig megfelelő és elegendő a víz fogyasztása, hiszen még az ásványvizek is kevesebb ásványi anyagot tartalmaznak, mint a sportitalok. Nemcsak nyáron, de az év bármely szakában ihatod a sportitalokat az edzés során.

Megfelelő öltözet

Sportolásnál mindig figyelni kell, hogy megfelelő legyen az öltözeted. Előnyös olyan tréningruhát választanod, ami elvezeti az izzadságot, így sokkal kellemesebb lesz a hőségben végzett edzés. Nagyon fontos a megfelelő zokni kiválasztása, mert bár ezt a ruhadarabot nyáron nem szívesen hordja senki, a sportoláshoz elengedhetetlen. 100% pamutból készült zoknit viselj, a cipőd pedig legyen légáteresztő, hogy könnyen szellőzhessen a lábad.
Ha a tűző napon sportolsz, vegyél fel baseball sapkát, így elkerülheted a napszúrást is.

Védelem az UV sugaraktól

Ha nyár, akkor UV sugárzás, ezektől pedig nemcsak a strandon és napozás során kell óvakodni, hanem a sportolás közben is.
A szabadban, napon végzett mozgás közben (főleg, ha több órát vagy kinn) mindig használj naptejet, lehetőleg olyat, amely vízálló, így az izzadás során sem tűnik el a bőrről.

Végül, de nem utolsó sorban ne feledd, hogy a hőguta nem játék. Ha szédülni, fulladni kezdesz, fáj a fejed, vagy csak egyszerűen nem érzed jól magadat, akkor ne játszd a hőst, hanem vonulj árnyékba, és igyál sok folyadékot!

Te nyáron hogyan oldod meg az edzést?

Új hozzászólás

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező. A HTML kódok használata nem engedélyezett.