Számold a kalóriákat! Kiemelt

Hiába próbálsz meg odafigyelni az étkezésre, valahogy mégsem tapasztalsz semmi változást? Akkor próbáld ki a kalóriaszámlálós módszert!

Az emberi szervezet számára létfontosságú energia a táplálékból származik, melynek tartalmaznia kell fehérjét, zsírt és szénhidrátot. Persze ezen kívül a testünknek szüksége van vitaminokra, vízre, ásványi anyagokra, különböző enzimekre stb.

Mikor fogyunk?

A fogyás tulajdonképpen egy nagyon könnyen beindítható folyamat. Azon az alapelven működik, hogyha kevesebb kalóriát juttatsz be a szervezetedbe, akkor az elkezd a tartalékokból felhasználni. Persze koplalni nem szabad, mert akkor a test takarékossági üzemmódra kapcsol és raktározni kezd, illetve beindul a jojo effektus. (A leadott kilókat idővel kamatostul visszaszeded.)
De ha odafigyelsz arra, hogy mennyi kalóriára van szüksége a szervezetednek és ez alapján állítod össze az étrended, akkor hamarosan garantáltan változásokat tapasztalsz majd.

Mennyi energiára van szükséged?

Azt, hogy mennyi energiát igényel a szervezeted, Te is könnyen kiszámolhatod az alábbi módszerrel:

Nyugalmi anyagcsere=700+7-szer a testsúlyod  (Nőkre vonatkozik)

Tehát ha 64 kg-os vagy, és semmit nem csinálsz, akkor a szervezeted energiaigénye a következő: 700+(7x64)=1148 Kcal

Természetesen olyan nincs, hogy valaki semmit nem csinál, hiszen még a legapróbb mozdulat is energiafelhasználással jár. Így a szakemberek különböző szorzókat vezettek be, mely alapján tovább lehet számolni:

  • 1,2-vel szoroznod az értéket, ha ülő életmódot folytatsz.
  • 1,4-el kell szoroznod az értéket, ha közepesen aktív életmódot folytatsz.
  • 1,8-al kell szoroznod az értéket, ha nehéz fizikai tevékenységet végzel.

Tehát tegyük fel, hogy délelőtt az iskolában ülsz, délután pedig egy könnyedebb edzésben van részed. Ezek alapján 1,4-el kell megszoroznod az előbb kiszámolt értéket:
1148x1,4=1607,2 Kcal a napi energia igényed.

Ha ennél kevesebbet viszel be a szervezetedbe, vagy több mozgást iktatsz be a napjaidba, akkor Nálad is egészen biztosan beindul a fogyás.

Honnan tudom, miben mennyi kalória van?

A termékek csomagolásának hátoldalán figyelemmel kísérheted a kalóriák számát, illetve az interneten is találhatsz különböző kalóriaszámláló kalkulátorokat, melyek segítségével utánajárhatsz, hogy miben, hány kalória van.

30 hozzászólás

  • Hozzászólás hivatkozás betti 2009. október 04. Írta: betti

    nagyon jó:D elkezdem azthiszem;)

  • Hozzászólás hivatkozás dOmiii* 2009. október 04. Írta: dOmiii*

    sose számoltam.. nincs rá szükségem, de lehet h kipróbálom, sose lehet tudni az ember meddig marad vékony:D am tök jó cikk, én nem is tudtam h kikell számolni mennyi kalóriára van szükség.:D úgy tudtam a nõknek 2000:D

  • Hozzászólás hivatkozás rainbow 2009. október 04. Írta: rainbow

    Ez hülyeség,mert így megszabod magadnak, h ennyit ehetsz.Inkább legyenek rajtam plusz kilók minthogy elkezdjem számolni,hogy mennyi kalóriát ehetek még...

  • Hozzászólás hivatkozás Isu 2009. október 04. Írta: Isu

    én sem számolgatom... felesleges idõ pazarlás és stresszforrás. :D ha rászoksz, még egy péksütit sem mersz venni, mert nincs ráírva, h hány kalória... meg egész nap számolgatni, h mennyit ettél meg... kinek van rá türelme? (amúgy a cikk jó xD)

  • Hozzászólás hivatkozás Americana 2009. október 04. Írta: Americana

    Szerintem nem hülyeség... Különben sem kötelezô számolni. Akinek van rá türelme meg ideje, hát hadd csinálja. Am jó cikk.

  • Hozzászólás hivatkozás :O 2009. október 04. Írta: :O

    Pont hiányzott ez a cikk.xD Na, nem bántásból mondom, csak az egyik osztálytársam diétázott, muszáj volt a kalóriákat számolnia, egy másik osztálytársnõm is rákattant a számolgatásra, és már az õrületbe kergettek vele... Egyébként szerintem az, hogy valaki kiszámolja, hogy mennyit ehet, azt csak miheztartás végett csinálja, mert pl. ha a táblázatokat nézzük, akkor én kórosan sovány vagyok, és fel kéne szednem x kilót. Pedig nem. Egyrészt, nem tudok hízni [nem is akarok, õszintén szólva], másrészt, ha annyi kiló lennék, amennyinek a táblázatok szerint kéne lennem, akkor önmagamhoz képest jóval túllennék az elhízott kategórián...xD Szóval ez alapján a kalóriaszámlálás alapján én talán maximum csak egy reggelire valót ehetnék meg, olyan vékony vagyok...x]Nekem nincs szükségem rá. Másoknak meg sok sikert, szerencsét és türelmet minden ehhez fûzõdõ hacacáréhoz! Örülök, hogy nekem sosem kellett ilyesmikkel bajlódnom...:]

Új hozzászólás

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező. A HTML kódok használata nem engedélyezett.