Tavaszi méregtelenítés Kiemelt

Léböjt, tisztítókúra, tavaszi megújulás, salaktalanítás… Ahogy múlik a tél, úgy kerülnek elő ezek a fogalmak és úgy válnak egyre aktuálisabb témává.

Talán Neked is eszedbe jutott már, hogy a tél során felhalmozódott méreganyagokat el kellene tüntetni a szervezetedből… Most minden fontos tényezőt megtudhatsz a méregtelenítésről!
A kúra célja, hogy meghatározott étrend és bő folyadékfogyasztás mellett a szervezetben megrekedt salakanyag távozzon. Erre természetesen nem elég egy nap mértéktartás, de az is több a semminél, tehát ne érezd rosszul magad, ha esetleg egy nap után úgy döntesz, hogy inkább nem folytatod tovább a kúrát.

Fontos tudnivalók
  • Legfontosabb, hogy a méregtelenítés nem egy fogyási módszer. Ugyan lehetséges némi súlyvesztés, de méregteleníteni sose emiatt kezdj el, hanem azért, hogy javuljon az egészségi állapotod.
  • Bármelyik kúrát is választod, a napi 1,5-2 literes ajánlott folyadékbevitelt 2,5-3 literre kell emelned. Az elfogyasztott italok ásványvízből, 100%-os zöldség- és gyümölcsléből és tisztítóteából állhatnak. (A folyadék által kimosott ásványi anyagokat pótolni kell, ezért jó, ha ásványvizet és nem csapvizet iszol.)
  • A méregtelenítés alatt nem szabad kávét, cukros üdítőt és alkoholt fogyasztanod, mert ezek nagyban nehezítik a folyamatot. A boltokban kapható salaktalanító teakeverék mellett jó hatással van a kúrára a borsmenta-, a csalánfű-, az édeskömény- és a zöldtea is.
  • Ha úgy döntesz, kipróbálod a kúrát, kezdd egy egynapossal, például gyümölcs- vagy lénappal. Rövid idő alatt is jelentős a méregtelenítés –, nyílván nem olyan nagy, mint az egyhetes változatnál, de ez is több a semminél. (Ha szeretnéd, kéthetente beiktathatsz egy-egy ilyen napot, ezzel is regenerálhatod a szervezetedet.)
  • A kúrák alatt kerüld a sós és mesterségesen ízesített ételek fogyasztását, ugyanis ezek vízkötő hatásúak, ezáltal lassítják a folyadék távozását a testedből.
  • Amennyiben nem egy-, hanem többnapos kúrát szeretnél csinálni, mindenképpen keress fel egy szakembert és kérd ki a véleményét abban, hogy ajánlja-e Neked a választott méregtelenítést! Általában a fejlődésben levő fiataloknak és várandós nőknek nem javasolt a komolyabb tisztítókúra, sőt, időnként bizonyos betegségek is kizáró tényezők lehetnek, ezért nem maradhat el a konzultáció.
Mit válassz?

Folyadékkúra: Ameddig tart, csak folyadékot fogyaszthatsz (azok közül válogass, amiket feljebb már említettünk).

Gyümölcsnap: Ahogy a nevéből már kitalálhattad, a kúra alatt csak gyümölcsöt ehetsz, és sok-sok folyadékot ihatsz.

Rizsnap: Főtt barnarizst kell fogyasztanod, amibe tehetsz gyümölcsöt vagy zöldséget is, így nem lesz olyan unalmas az étkezés.

Joghurtnap: Ez a kúra a legjobb az emésztőrendszerednek, ugyanis a joghurt nagyon jó hatással van a szervezetedre. A nap folyamán öt pohár sovány joghurtot fogyaszthatsz, amit a rizshez hasonlóan kedved szerint ízesíthetsz.

Extra infók
  • A hiedelemmel ellentétben a méregtelenítő kúrákra kifejezetten rossz hatással van az alacsony kalória-bevitel, ugyanis ez lassítja az anyagcserét és a salakanyagok távozását. (Ezért sem szabad diétaként tekinteni rá!)
  • A kúrán belül nem csak az étrend betartása, hanem a mozgás is nagyon fontos. Minden nap legalább fél órát mozogj, mert a sport gyorsítja az anyagcseréd, illetve az izzadással is távoznak a méreganyagok a szervezetedből.
  • A sport mellett érdemes a kúrába akár többszöri szauna látogatást is beiktatnod.
  • Amennyire tudod, mellőzd a stresszt és a rohanást, inkább pihenj. A korábbinál alacsonyabb kalória bevitel miatt valószínűleg úgyis fáradékonyabb, sajnos néha ingerültebb leszel. De ez ne szegje kedveded, mert a kúra után sokkal energikusabbnak és frissebbnek érzed majd magadat!

Te próbáltál már valamilyen méregtelenítést?

Új hozzászólás

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező. A HTML kódok használata nem engedélyezett.